2011/01/31

edyta

Pamiętam jak stałam na balkonie rodzinnego mieszkania Edyty i słuchałam jej beztroskich opowieści. Z dziewiątego piętra wrażenie robił nawet widok skąpanych w słońcu autobusów linii 174, leniwie podjeżdżających na przystanek pod blokiem. Przez okno mogłabym się gapić bez przerwy, dlatego mocno pozazdrościłam jej tego cudownego balkonu, trzymanego przez budynek z wielkiej płyty. Z rozmowy pamiętam niewiele - coś o kiosku, balu gimnazjalnym i śmiesznym dźwięku, który podczas chamowania wydawały z siebie najnowsze busy z niebieskimi siedzeniami. Po ilości zatrzymujących się 174-ek wnioskuję, że stałyśmy tak długo.
Nasza dzisiejsza rozmowa różniła się od tej przeprowadzonej 7 lat temu na dziewiątym piętrze. Nie tylko dlatego, że balkon zastąpił banalny facebook-owy czat. Gdy wyłączyłam komputer, w głowie dźwięczało mi jedno pytanie: to życie kształtuje naszą siłę, czy siła nasze życie?

1 komentarz: